Avui tenim un problema (o problema en català) per tal de començar a entrar en el mon dels avions. Qui ho solucioni abans està convidat a una cervesa.
L'avió airbus A330-200 té entre les seves especificacions fonamentals, les següents: Pes màxim durant enlairament de 230 tones. Dos motors General Electric CF6-80E1 amb 155 kN de força màxima cadascun. Si suposes que la resistència de l'aire és negligible, es pot calcular la velocitat màxima que pot aconseguir l'avió en una pista de 2250 m amb màxima carga . Això dona aproximadament uns 200 km/h per tal que un avió s'enlairi.
A partir d'aqui i d'alguna suposició barruera podem calcular quina és el PUNT DE NO RETORN d'un avio en una pista. És a dir, la longitud de pista que pot recorrer l'avió abans de poder deixar-ho correr (si passes d'aquest punt, l'avió s'enlaira peti qui peti, fins i tot si peta l'avió).
La primera aproximació es que la força que fa l'aire en contra de l'avió es aproximadament constant: això no és veritat ja que depèn de la pròpia velocitat de l'avió.. però en promig i per fer-ho simple....
Finalment si considerem condicions extremes de màxima empenta tant per accelerar com per frenada (un cop el pilot s'adona de que hi ha alguna merda greu frena inmediatament invertint l'impuls) i suposant que la força de resistència de l'aire és la màxima que pot fer el vent si volem que l'avió s'enlaire (si no, no el deixaren sortir), es pot calcular aproximadament el punt i la velocitat de no retorn, si més no la mínima de les mínimes que s'obté en condicions extremes.
Apa qui ho tregui.. que m'ho digui....així sabreu el mínim , mínim de recorregut que poden fer els avions abans d'ABORT ABORT ABORT.
Digo
jueves, 25 de marzo de 2010
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
5 comentarios:
La resposta és... 42?
Això el J. J. Abrams segur que ho déu saber...
Sincerament....Crec que prefereixo ignorar la resposta (vull continuar agafant avions amb la mateixa inconsciència que ara)
Si es Airbus, seguramente usa ruedas Michelin, y eso debe influir en la solución...
Eso es antes o después de que repartan la prensa?
42
Joder.. nadie ha dado en el clavo.. lastima..
Interesante pensar si las ruedas o el repartir los periodicos afectan a las olucion.
las ruedas, pos al igual pero no se como, y de lo que no se ya hablare otro dia.
Y lso periodicos.. se dan endespues.. para eso tienes las fantasticas revistas... de las que algun dia hablaremos...
Publicar un comentario